«Затверджую»
Директор школи
Александрова Н.І. __________
«___»
_________ 20__ р.
Посадова інструкція вихователя ГПД
1. Загальні положення.
1.1.
Ця
посадова інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної характеристики
вихователя. Під час складання інструкції враховано також рекомендації щодо
організації служби охорони праці в навчальних закладах Міністерства освіти і
науки України.
1.2.
Вихователь
призначається на посаду і звільняється з неї директором школи.
1.3.
Вихователь
повинен мати повну або базову вищу педагогічну освіту (без вимог до стажу
педагогічної роботи).
1.4.
Вихователь
підпорядковується безпосередньо заступнику директора школи з виховної роботи.
1.5.
У
своїй діяльності вихователь керується Конституцією і законами України, Наказами
Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, органів управління
освітою всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів, правилами і нормами
охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, а також Статусом і
локальними правовими актами школи (у тому числі Правилами внутрішнього трудового
розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, даною інструкцією), трудовим
договором (контрактом). Вихователь дотримується Конвенції про права дитини.
2.
Функції.
Основними напрямами діяльності вихователя
є:
2.1.
Опікування
учнями, їх виховання і нагляд за ними під час їхнього перебування у виховних
групах школи.
2.2.
Організація
і проведення позаурочної навчальної роботи в закріпленій за ним групі.
3.
Посадові обов’язки.
Вихователь виконує такі посадові обов’язки:
3.1.
Планує,
організовує та здійснює виховання учнів.
3.2.
Проводить
повсякденну роботу, яка забезпечує створення умов для соціально-психологічної
реабілітації учнів, їх соціальної та трудової адаптації.
3.3.
Використовує
різноманітні прийоми, методичні засоби виховання та навчання школярів.
3.4.
Планує
і проводить з учнями корекційно-розвивальну роботу на основі вивчення їхніх
індивідуальних особливостей.
3.5.
Спільно
з медичними працівниками забезпечує збереження і зміцнення здоров’я учнів,
здійснює заходи, які сприяють їхньому психофізіологічному розвитку.
3.6.
Приймає
дітей за встановленим порядком від батьків (осіб, що їх замінюють) чи вчителів
школи; організовує дотримання учнями режиму дня, виконання ними домашніх
завдань, надає їм допомогу в навчанні, організації відпочинку і здобутті
додаткової освіти, залучаючи їх до художньої і науково-технічної творчості,
роботи спортивних секцій, гуртків та інших об’єднань за інтересами.
3.7.
Сприяє
формуванню в учнів моральних якостей громадянина, формує в них культуру
поведінки, відповідальне ставлення до навчання, праці, повагу до прав людини,
проводить роботу з профілактики відхилень у поведінці, позбавлення від
шкідливих звичок.
3.8.
Надає
допомогу в організації самоуправління в учнівському колективі.
3.9.
Вивчає
індивідуальні здібності, інтереси й нахили учнів, їхню поведінку в сім’ї,
взаємини учнів з батьками чи особами, що їх замінюють.
3.10. Забезпечує у стосунках з учнями дотримання
їхніх прав і свобод.
3.11. Веде у встановленому порядку документацію
і звітність.
3.12. Бере участь у роботі педагогічної ради
школи.
3.13. Проходить періодичний медичний огляд.
3.14. Систематично підвищує свою професійну
кваліфікацію; бере участь у роботі методичних об’єднань та інших формах
методичної роботи.
3.15. Дотримується етичних форм поведінки, які
відповідають громадянському статусу вчителя, у школі, побуті, громадських
місцях.
3.16. Створює умови для безпечного здійснення
навчального процесу, ретельного дотримання правил технічної безпеки, санітарних
та протипожежних правил; негайно сповіщає адміністрацію школи про випадки
виявлення в учнів зброї, пожежо- і вибухонебезпечних предметів та пристроїв,
отрут, наркотичних і токсичних речовин, інших вилучених із цивільного вжитку
речей.
3.17. Оперативно повідомляє адміністрацію школи
про кожний нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської
допомоги.
3.18. Вносить пропозиції щодо покращення й
оздоровлення умов здійснення освітнього процесу, а також повідомляє керівників
про всі недоліки в забезпеченні навчального процесу, які знижують
працездатність учнів.
3.19. Проводить інструктаж учнів з техніки
безпеки під час проведення виховних заходів з обов’язковою реєстрацією у
класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів.
3.20. Організовує вивчення учнями правил охорони
праці, правил дорожнього руху, поведінки в побуті, на воді тощо.
4.
Права.
Вихователь має право на:
4.1.
Участь
в управлінні школою відповідно до порядку, визначеного Статутом школи.
4.2.
Захист
професійної честі й гідності.
4.3.
Ознайомлення
зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, надання
відповідних пояснень.
4.4.
Захист
своїх інтересів самостійно і/чи через представника, у тому числі адвоката, у
випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов’язаного з порушенням
педагогом норм професійної етики.
4.5.
Конфіденційність
дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених
законом.
4.6.
Вільний
вибір і використання методик навчання і виховання, навчальних посібників і
матеріалів, підручників, методів оцінювання знань учнів.
4.7.
Підвищення
у встановленому порядку своєї кваліфікації.
4.8.
Проходження
атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію.
4.9.
Давання
учням під час занять і перерв обов’язкових для виконання розпоряджень, які
стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягання учнів до
дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, визначених відповідними
правилами.
5.
Відповідальність.
5.1.
Вихователь
несе відповідальність за життя і здоров’я учнів групи, за дотримання їхніх прав
і свобод, визначених законодавством України.
5.2.
За
невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил
внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи
та інших локальних нормативних актів, посадових обов’язків, визначених цією
Інструкцією, вихователь несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному
трудовим законодавством.
5.3.
За
застосування, у тому числі одноразове, методів виховання, пов’язаних із
фізичним і/чи психічним насильством над особистістю учня, а також скоєння
іншого аморального вчинку вихователь може бути звільнений з посади відповідно
до трудового законодавства і Закону України «Про освіту».
5.4.
За
навмисно завдані школі чи учасникам освітнього процесу у зв’язку з виконанням
(невиконанням) своїх посадових обов’язків збитки вихователь несе матеріальну
відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим і/чи цивільним
законодавством.
6.
Взаємовідносини (зв’язки за посадою).
Вихователь:
6.1.
Працює
за графіком, складеним виходячи з 30-годинного робочого тижня і затвердженим
директором школи.
6.2.
Замінює
у встановленому порядку тимчасово відсутніх вихователів на умовах погодинної
оплати.
6.3.
Самостійно
планує свою роботу на навчальний рік і навчальний семестр. План роботи
затверджується заступником директора школи з виховної роботи.
6.4.
Подає
заступнику директора школи з виховної роботи письмовий звіт про свою діяльність
за певний період роботи (семестр, навчальний рік).
6.5.
Одержує
від директора школи та його заступників інформацію нормативно-правового та
організаційно-методичного характеру, ознайомлюється з відповідними документами.
6.6.
Працює
у тісній взаємодії з учителями, класними керівниками і батьками учнів (особами,
які їх замінюють); систематично здійснює обмін інформацією з питань, які
належать до його компетенції, з адміністрацією та вчителями школи.
Погоджено:
Голова ПК ____________ Телегіна І.В. «___» _________ 20__ р.
Інструкцію отримав(ла), з її змістом
ознайомлений(на):
_____________ Клюка
Н.М. «___» _________ 20__ р.
Немає коментарів:
Дописати коментар